onsdag 26 augusti 2009

I dag är det ännu en dag, ännu en dag av mitt liv som ser likadan ut, same procedur as every day, Baba..
Vakna, trött, duschar, lite piggare, klär på mej, känner mej rätt pigg faktiskt, mejkar mej, fixar frippen (som i slutändan iaf. kommer bli uppsatt under dagen)
Tänker, idag ska jag vara i tid, på minuten, tar en till cigg iaf och en kopp kaffe, på balkongen med Kasper i knät.
Tassar in med vetskapen om att jag borde rappa mig på...Oooh noo SEN...igen, som alltid. Minutvisaren på kockan visar 07.47
Cyklar som en dåre, men håller mej dock till att stanna vid rödljus (nöjd, vill inte böta 1500 kr), och cyklar inte över någon av ren onödighet...men känner irritation på fotgängare och andra cyklister som tror detta
är en cykel-marathon-lopp (inte jag) jag e bara lite sen...
Livet eller jobbet, livet eller jobbet, livet eeeellller joooobbet..tänker jag för mej själv i hetsen.
Är det verkligen värt en olycka för att komma i tid och för att pleasa vem? Chifen? Mej själv? Mej själv? Chifen? Receptionen? Företaget?
Nä det är det inte tänker jag, och andas ut ;-)
Som sagt, ännu en dag, imorrn ska vi se vad vi kan göra annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar