måndag 10 oktober 2011

Förnimmelse

Ja vet, det låter superspacigt, men idag så fick jag 600g trattkantarell av Bosse på jobbet. Ha är ju för gullig! Innan sommaren hade han med en papegojplanta, oerhört vacker växt. Men jag ställde mej i köket och lyssnade på radion och tog ett glas vin och rensade. Kasper låg på bänken och radion va på med "Gerts värld" eller vad det heter. Pussade av och till på Kasper, och helt plötsligt doftar han precis som mitt ex. Mitt ex hade en såndär mysig hemmadoft, som han alltid doftade och det alltid doftade hemma hos honom, och framförallt om Kasper när han vart där, då vi varit bortresta. När jag tog disken så kändes det som om någon kom in i köket flera gånger, och jag vände mej om, men ingen var där.

Nu får ju jag givetvis otäcka känslor av att något har hänt, men det är nog bara en inbillning. Min första tanke var, har exet varit här under dagen? Men varför skulle han vara det. Å Basse betedde sig supermärkligt hela kvällen, med tokrus och stora ögon, helt uppjagad och drog igång Kasper..

Aja, jag får kolla upp det här imorrn, se efter att allt är ok. Just nu känns det INTE bra..

Sov så gott fina ni. Å tack för att ni tar er tid och kommenterar inne hos mej.

3 kommentarer:

  1. Men vad spooky! Det låter faktiskt lite läskigt! Jag är också väldigt känslig för dofter, så jag förstår dig verkligen! Hoppas det inte har hänt något hemskt, men det har det säkert inte... Varm godnattkram på dig och pusta ut!

    SvaraRadera
  2. Å, dessa förnimmelser..! Hoppas allt är okej.
    Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
  3. Johanna: Javisst är det konstigt? Det var så tydligt. Kasper är ju exets katt från början som fick bo kvar hos mig.

    Husfrun: Ja, jag hoppas det med :)

    Kramar på er båda!

    SvaraRadera