fredag 28 oktober 2011

Lady Million

Igår fräste jag runt på Åhléns för att dofta på parfymer. Jag får ett ryck med några års mellanrum, då jag går in, doftar igenom en sektion, väljer ut några och testar på papper, skriver vad de heter, låter dem vila, tar nästa sektion, samma procedur. Sen när jag har 2-3 sektioner utvalt så doftar jag igenom dem, en efter en, kastar de som känns sådär, som e för söta eller för tunga, men de som behåller doften, får stanna.
Det slutar oftast med några stycken, som jag jonglerar med fram och tillbaka.
Igår väntade jag på Jonas, för jag tycker det e så vansinnigt mysigt att stråla samman på vägen hem. Han kom aldrig och jag började titta på klockan, men fortsatte att fördjupa mej i parfymens värld.
När kl var 18.30 ringde han och undrade vad som hänt. Han hade försökt ringa mej 6 ggr, men givit upp och åkt hem. Måste vart Åhléns tjocka väggar.
Men, jag fann Paco Rabanne och utlåtandet låter såhär;
Lady Milllion är frisk, blommig och träig, likt nektar av yppiga blommor, efterföljande försiktigt men fortfarande mycket närvarande. Den är kraftfullt förförisk med noter av neroli och hallon.

E det jag? Det e jag va?

Vilken favorit har du?


2 kommentarer:

  1. Oooo - doftade igenom ett antal parfymer på taxfreen häromdan och hittade 1 ny godisar; Thierry Mugler "Alien"

    SvaraRadera
  2. Ååå ja vet, fastnade för den me :)

    SvaraRadera