måndag 17 oktober 2011

When small goes LARGE

Vi har haft fullt upp! F´låååååt mej...katastrofalt dåligt bloggande..

Vi började lördagen med storstädning, vidare ut till Ikea och Media Markt. Jonas har haft en dröm han talat om sen vi möttes, att kunna se på bollen när han kollar fotboll. I studentlyan i Uppsala kunde man se bollen om man satt på en pall framför tv-n.

Min tv erbjöd bättre förutsättningar, men jag vet att det har vart en härlig önskan för honom att just kunna se bollen. Så jag sa för ett par veckor sen, nu har du snackat om den där tv-n i flera år. Kolla igenom vad du vill ha, så köper vi en nu, vi har råd.

Jodå, han studerade, talade med säljare om fördelar och nackdelar, Led eller plasma ,recensioner på nätet undsoweiter.
Idag köper du inte bara en tv, nänä, det är för olika ändamål. Om man ska se film, el spela tv-spel var bara två av alla anledningar.
Vi stod inne på Media Markt, i denna fantastiska djungel av tv-apparater och glodde. Jag började känna mej både le och slut efter dryga 5 minuter, men Jonas, han var i himlen, om än en rörig himmel.
Vi föll båda för en fin liten historia, med en fantastisk bild, och som var slank som en tops. Det enda orosmomentet var att den var rätt stor, inte i butiken men, ja ni vet, stor..
Vi tittade på stl mindre, men tyckte den större var både snyggare och hade bättre bild.
Från början var mitt enda krav att den får inte vara för stor. Det var allt. Max 40 tum, där går gränsen.

Men vem var det som föll och propsade för den slanka topsen? Jo, det var jag. Hela 46 tum.

Jonas gillade den, folk runt omkring gillade den, och någonstans hörde vi säljaren säga, ja, vi har ett ex. kvar till någon annan.
Blixtsnabbt ställde vi oss i kön och jag brukar alltid jämföra allt i resor, som man köper. Tja, det är ju två bra resor det här, sa jag, men det höll inte Jonas med om.

Men vi kom hem, kopplade ihop and it was HUGE!
Fantastisk bild och en slank siluett, and it´s a keeper.
Han heter Samsung, och jag klappade på honom och önskade han välkommen till oss.

6 kommentarer:

  1. Köpte oxå en 46 nyligen! Och sen en 40 till sovrummet. Är så skadad nu att jag tycker 46:an börjar kännas liten, haha.

    Mycket nöje!

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma med föregående talare-been there done that! Första veckan med nya tv'n tyckte jag att den våldtog mitt vardagsrum men nu funderar jag på större...kanske...Ja definitivt nästa ggn jag investerar i ny ivarjefall!;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni kommer att leva lyckliga ever after! ;)

    Alltid skönt med en stor skärm - vi köpte en för något år sedan och innan dess hade vi bara en liten tjock-tv som vi knappt aldrig tittade på...

    Kram och TACK för all fin peppning hos mig!

    SvaraRadera
  4. Å, en ny snygging :)

    Sv. ja, du kan göra en beställning på poncho om du vill. Jag virkar och stickar mer än gärna på beställning. Hör av dig isf :)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Oj, 46 tum. Här hade det inte fungerat. :-)

    SvaraRadera
  6. Duktiga tjejen: Hahha jaa, nu älskar jag den :)å jag förstår du längtar efter större ;-)

    Bubbel: Hahha, huvudet på spiken ;-)

    Johanna: Du, tack själv :) ja jag gillar den mer och mer hihi.

    Husfrun: Åååh då ska jag fundera ut ngt vackert :)

    Hannafialotta: Hihi är du säker ;-)

    Kram på er små sockertoppar!

    SvaraRadera