fredag 7 oktober 2011

Påbörja nytt


Kan jag göra på många olika sätt. Jag konstaterade hur olika vi är jag och Jonas igår kväll.
Han gör grejer till fullo. Dvs påbörjar han något gör han det verkligen klart, håller på sin ordning och att han vill att det ska vara på ett visst sätt.

Finns det något som kan få mej att kräkas så är det en kladdig disk. Jonas han biter ihop och tar den på en gång, jag väljer ofta att skjuta på den till jag e superseg, sent på kvällen och muttrar tråkigheter när det väl är dags. Jag kan lämna den till nästa dag. Men Jonas skulle aldrig, aaaaaldrig göra det.

Jag börjar träna flitigt, det håller i sig i lite drygt 2 veckor, sen går det utför. Jag börjar göra armband och pärlhalsband, tanken är att sälja den och jag visionerar en hemsida och ett eget märke, det är över efter någon månad. Jag börjar måla tavlor, en ny Gynning tänker jag, det håller i sig i några veckor. Å sådär håller det på. Jag ska bli bättre på att sörpla vatten på dagarna, det brukar inte ens hålla en dag..ja ni hör ju.

Vem är jag som inte fullföljer saker men främst, varför är det så?
Hur är ni?

2 kommentarer:

  1. Lite av båda skulle jag nog påstå. Känner definitivt igen min inspiration när jag börjar med nya saker; träna, pyssla, måla mm som sen vissnar bort med tiden.

    MEN lessnade på mitt eget beteende när jag var runt 25-30 någonting och bestämde mig för att jag skulle inte vara en ständig "quitter" nejminsann jag skull bli en "doer" - ivarjefall när det gäller viktigare saker som att fullfölja jobb och utbildningar. Det löftet har jag lyckats hålla till mig själv men jag hoppar fortfarande av eller lägger ner saker som inte är så livsviktiga...typ vissa hobbies..

    SvaraRadera