tisdag 4 oktober 2011

Garderobsstädning & kvittorens


Bilden är från Fårö.

Asså igår va ju helt klart ingen Blogger dag. Jag bojkottade Blogger rakt av då hur jag än gjorde så gick det inte att lämna meddelanden på någon och det gjorde mej så frustrerad, så då var det bättre att lägga ner helt än att sitta och pysa otrevligheter här bakom skärmen.

Men hem kom jag tillslut efter att ha handlat på ett av de värsta matbutiker du kan tänka dig 17.10 en vardag. Jag koncentrerade mig på att vara lugn och sansad och inte ryckas med i hetsen, och hörrni det gick strålande!
När jag missade 2 bussar hem för jag stod på fel sida av vägen, så kom den tredje såsmåningom, jag klev trevligt på och gav mitt bästa humör till mig själv, så fick vi alla trava av en station senare, just för att avlösaren till den här chauffören ej dykt upp. Å du må tro det var ilskna miner och långa djupa suckar. Men jag, jag behöll lugnet. Herregud tänkte jag, det kommer en ny buss och jag kommer hem med mina tunga kassar såsmåningom. Men det är rätt intressant å se mentaliteten hos oss svennar, hur vi blir såfort något krånglar. Titta på det nästa gång, det är sååå intressant ;-)

Eftersom jag har en skokartong till garderob, ser det ut som en bomb briserat emellanåt och igår, igår strukturerades den upp och det är en underbar känsla. Plus att vi gick igenom våra kvitton 1,5 h tog det, och vi skrattade och tråkade varandra om vart annat, men nu är det över och snart har vi ett varsit kort med gemensamt konto, det ska bli sjukt skönt, bästa ever. Det här var kvitton från April, inte klokt.

Fina ni ha en underbar dag nu, å så håller vi tummarna för att jag kan kommentera både hos mej och hos er nu. Visst da?

5 kommentarer:

  1. Idag kunde du kommentera hos mig - tack så mycket och skönt att det tycks funka igen!!!

    Vad skönt att få beta sig igenom en massa kvitton - alltid lika befriande! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ojdå nu fick jag dåligt samvete - min garderob är ett ständigt kaos...borde ta tag i den biten..

    Tycker du ska ge dig själv en klapp på axeln för att du varit så duktig och tagit tag i bitarna!:)

    SvaraRadera
  3. Ohh det där lät som en sån där struldag där allting INTE går i lås.
    Man jobbar lite motvind så att säga;)
    Hoppas att du har/får en 100% bättre dag i dag, i Skåne skiner solen:)
    Tack för all gulliga kommentarer hos mig, det gör mig jätteglad.

    Kram fina Åsa!

    Mrs G

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med skokartong till garderob. Värdelöst.
    Hade inte klarat av att behålla lugnet;)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Testing testing?

    Ps. Älskar Fårö!

    SvaraRadera