lördag 22 oktober 2011

Underbar hy





Jag har alltid haft en känslig hy. Alltid köpt billiga skäpcremér på Åhlens. Min gamla vän Madeleine har alltid förespråkat de dyra som Lancomé. Jag va alltid obstinat och köpte snålt de billiga. Många snåla billiga förpackningar och jag hade kunnat köpa en dyr som räckt länge istället.

Men en dag provade jag Decléor och faktisk allt ändrades..Hyn vart len som en persika. Det torra försvann av fukten i denna fantastiska produkt. Jag köpte essensen Neroli och jag hamnade i himlen.
Efter det har jag laborerat med olika varianter. Dermalogica är en av dem. Jag har stått utan och haft handcremé i fejan...och det mina vänner är inte bra.

Nu köpte jag ansiktsrengöring, Neroli oljan och dagcremén från Decléor och allt har förändrats över några nätter. Min hy är som på en 20-årings och det, det är ett plus när man närmar sig 40.

Ja, det får bli mitt lördagstips, nu ska jag snart göra något galet...tona håret i en hasselnötsbrun nyans...herregud, kan bli hur som helst..

9 kommentarer:

  1. Vad skönt att du har hittat något som funkar för dig!

    Och snart vill jag se bild på ditt nya vackra hår - så spännande!!!!!!

    Massor av varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det lättare att tänka dumsnålt. Hur dumt som helst.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Coolt att du törs! Själv lutar jag åt att testa något åt det röda hållet (är född blondin) men blir ständigt nedröstad av min omgivning så hittills har jag fegat ur men en dag så...:)

    Lova att du visar bilder!! kram på dig

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du hittat nåt som funkar för dig.
    Jag letar fortfarande. Man kanske skulle prova det du rekommenderar. Jag har bland hy.
    Vad kul att du ska färga håret. Varför denna färg?
    Vi får väl se resultatet? Lycka till! Ha en underbar helg, vi ska ha gäster.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset! Jag har bara aloe vera, c-vitamin osv från Body Shop... Har också torr hy... Kanske borde testa de du föreslår i framtiden, även fast de jag har funkar rätt bra!

    SvaraRadera
  6. Åhhh vad roligt att se din nya hårfärg!! Vill se bild asp... det kommer att bli jättefint, kraam

    SvaraRadera
  7. Bubbel: Go for it! Det är kul, men ta något som tvättas ur så det inte blir katastrof om det inte känns tipptopp :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  8. Bodil: Ja, fukten i cremen gör hela skillnaden, doftar underbart och gör verkligen underverk.
    Hm, tror det blir lite höstkänslor i mig...och har ofta valt mahogny, men ville inte ha det jätteröda denna gång :)
    Kramar å hoppas det var fint med gästerna :)

    SvaraRadera
  9. Stoffisen: Tack för dina fina varna ord <3
    kramar till dig

    SvaraRadera