söndag 2 oktober 2011

Fotografiska

Idag studsade jag ilsket upp av att det var någon idiot som hängde läääänge på biltutan. Den kan ju ha hängt sig oxå, men jag tror fan inte det. Flög upp gjorde jag 08.50 å byggde upp en sådan ilska inombords så hade jag sett personen som gjorde det hade jag stegat ner i frottémorgonrocken och gjort en fin liten buckla på fronten, firat av ett leende och svassat därifrån, jepp, om du inte tror mej så känner du mig verkligen inte ;-)

Vi tog oss till Fotografiska idag, då det var sista dagen på Mapplethorpe-utställningen. Jag är ledsen, men den imponerade inte alls. Jag gillar hans bilder där en svart möter en vit OCH att det är mycket homosexualitet med i bilden, men resten var inte min smak alls, varken konstnärligt eller tilltalande, bara väldigt estetiskt och väldigt VÄLDIGT grova bilder på manliga kön.
Däremot fanns det två andra som ställde ut och här var verk som jag tyckte mer om, jag kände när jag såg det, och det är det jag vill göra av fotografier. Det är så upphåsat med de här stora att det blir to mutch. Alla sitter å ska försöka förstå fotografierna, ser lite svåra ut, och hummar, å förklarar för varandra. Ah, det är bara min åsikt...don´t hate me now.
Mapplethorpe


Men denna gillade jag väldigt Helen Levitt


och den här som kallades Lowlands av Martin Bogren


Två helt olika fotografer, men så bra!
Efter det lommade vi runt på Götgatsbacken och fikade och shoppade lite nödvändigheter, nu hemma och njuter. Ikväll blir det indiskt och pizza ;-)


Fin kväll på er!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar