onsdag 7 september 2011

Änglakort


Har ni provat sådana?
Igår köpte jag mitt första paket. Det fanns säkert 40 olika varianter, jag stod inne i butiken i 1½ h och försökte välja. Tillslut bad jag i ren desperation tjejen som jobbade där inne om råd, men hon visste inte alls, hon försökt tipsa och en vän sa, välj den som tilltalar till dig.
Tillslut högg jag ett med guldkanter och vackra motiv av enhörningar på.
Eftersom jag har en förstående sambo så frågade jag om han ville prova, njae, tyckte han, jo men testa sa jag, bara ställ en fråga till änglarna och så kuperar du korten och drar ett. Han ställde sin fråga i tysthet, kuperade, drog ett kort och jag såg hur ett lite hemligt leende spred sig när han läste på kortet, ett överraskat och lite som shitvacoolt-leende.
Jag är inte troende på någon gud, men jag tror på andlighet, vår inre röst.
Jag har upplevt för mycket för att kunna vifta bort det som nonsens. Men det, det tar vi en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Haha jag älskar tarotkort!
    Jag har lagt mycket tarot i mina dagar, men det blir alltid en så kuslig känsla när jag "korten har bott in sig hos mig" :D

    Min mamma slängde dem när jag var i Boden på besök för att dem spökade till det där hemma :D

    SvaraRadera
  2. Hahha, e det sant?! Va roligt, men taro skulle jag aldrig kunna göra, men du gör det?!, åh va spännande!

    SvaraRadera
  3. Haha jag gjorde innan dem "försvann" Har nog alltid varit intresserad av sånt..

    :)

    SvaraRadera