onsdag 14 september 2011

Ett litet ljusare inlägg

Igår då ja, så skulle vi som sagt ha tvättstugan. Vi trampar ut med högarna i trapphuset, jag ställer min sedvanliga fråga, har du nycklar? Till Jonas. Japp, sa han glatt.
Vi stänger dörren och i trappen ner, så säger Jonas neeeeeeeeeeeeeeeejjj Vad är det säger jag?
Jag glömde nyckeln, säger han med skamsen blick. Gömde du nyckeln? upprepar jag och ser ut som en fågelholk och fattar inte hur det gick till. Jag frågade ju just?, sa jag.
Ja men jag hakade av de till lägenheten. Hakade du av?, sa jag med ännu mer frågetecken i rösten. Varför då?
Nu ska ni veta att min älskade Jonas har en förkärlek till att helst inte bära nycklar alls. De åker gärna ner i min väska och han frågar ofta om jag kommer va hemma när han kommer om han ska bort på något, så han slipper ta med nycklar.
Men varför gör du det sa jag?, fortfarande som ett frågetecken.
Jo, men jag hade kavaj och kunde inte ha hela knippan i fickan, sa han.

Det är undefär här jag börjar skratta, ger honom en varm kram och en puss.
Ja, så där står vi, med stormen Katia vinandes runt våra huvuden, jag längtar till duschen, eftersom jag körde ett tungt pass på gymet. Men allt jag kan göra är att skratta och hör ni, jag älskar den mannen.

Vi hämtar en träpall på vinden som Jonas kan klättra upp på, han tar tag i balkongen, en fot på dörren bredvid vår port, å swich så är han uppe vid balkongen, klättrar försiktigt ut på ett en smal plåt, och får upp fönstret. Det är alltid öppet för frisk luft dag som natt. Men det är här han säger något som får mej att skratta så jag kiknar..
Har ni sett den där galna fransmannen, han som klättarr på fasader och skyskrapor utan lina och sele? Iaf, vi såg en dokumentär med honom, och han var så himla rolig när han beskrev sina prestationer, om och om igen sa han på bruten franskengelska If I drop I die. Å det här hade vi vansinnigt roligt åt när vi såg den, typ näähä? Det säger min finaste kärlek när han hänger ovanför porten under fönstret
If öii dröööp I daie..han e underbar, världens charmigaste man.

Bilden visar Alain Robert-fransmannen även kallad spindelmannen

7 kommentarer:

  1. Haha, jag kan tänka mig den där franskengelska brytningen ;)Som tur var slapp din man klättra lika högt som den där galne spindelmannen. If öi dröööp - verkar inte så roligt.

    SvaraRadera
  2. Haha vilket trevligt avslut på kvällen..
    Jag har tappat bort nyckeln till min lägenhet och det kostade mig 6000 kr att få dit en låssmed på jourtid. jag är INTE som din kille. jag har from nyckel med mig var jag än ska :)

    SvaraRadera
  3. Husfrun: hahha så kul! kolla in han på nätet ;-)
    Stoffe: 6000!!!?? vad va det för låssmed???
    Jesses amalia

    SvaraRadera
  4. Haha, tror att han lämnade nycklarna med flit för art få impa lite extra på dig ;) Skämt å sido.

    SvaraRadera
  5. Joanna, hahha, ja han e charmig min lilla kaka ;)

    Duktiga tjejen, hahha, så kan de ha varit ;-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha, låter lite som i vår familj - vi har flera gånger stått i porten och dividerat om vem som har nycklar...men som tur är har vi en kompis som är låssmed!;)

    SvaraRadera