fredag 30 september 2011

Middagen igår


Jag var så trött och seg igår så det var löjligt nästan.
Det har vart 3 späckade dagar på jobbet, och missförstå mej rätt, det är jättekul, men det är också väldigt tufft att bli avbruten i det du gör var 5:e sekund ungefär..jag blir helt slut i pallet. Framförallt när man har krävande uppgifter som kräver koncentration. Visst, sen hjälper det inte att jag drack lite mer vin än vad som är lämpligt kvällen innan heller ;-) men iallafall.

Igårkväll, var Jonas kväll, å då serveras det tjockpannkaka, med ekologisk lingonsylt. Det är jääääättegott, men jag är inget fan av det, tycker det är helt näringsfattigt och bara en massa mjöl och ägg..
Men han är proffs på det, den blir hög och fin och smakar gudomligt.

Jag la mej raklång när jag kom hem, vi hoppade städ och tvättstuga och kör det på lördag istället, underbart med en katt på var sida. Jag hörde hur han stökade i köket, knattrade på datorn, å så hörde jag att han började duka i köket, skär upp pannkakan och sätter sig tillrätta vid matbordet och börjar äta?

Men hallå piiiper jag, äter du utan mej?? Han kom helt av sig hahha, visste inte vad han skulle säga, mer än att han inte ville väcka mej. Han är lite rädd för att väcka mig då jag har ett hemskt precis-vaknat-humör, och så var han nog vargahungrig. Men han skyndade sig in i köket och fixade och jag skrattade gott och länge..han skämdes och förstod inte hur han kunde tänka så ego.
Förmodligen så är det för jag har ett motstånd till denna rätt, och när vi städar brukar jag vilja städa klart och äter sen, el tar ngt annat. Nått åt det hållet. Men kul hade vi åt det iaf.

Så, igår var en lat kväll, raklång i soffan, med katt på magen.

Ikväll blir det skomakarlåda, ett gott rött vin, en liten äppelpaj till efterrätt.
Önskar jag kunde sluta 15:00 på dagarna. Då skulle jag hinna träna, handla och fortfarande ha en kväll kvar när jag kom hem. Kan man det? Skulle man ha råd med det?

Å Stoffe, my man! Jag försöker skriva inne hos dig, men det går inte, 5 ggr har jag försökt nu :)

Kram på er, diamanterna där ute i etern

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en riktigt skön och mysig fredagskväll! Och du ta minst TVÅ glas rött efter denna hårda vecka! ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att det inte går att kommentera för dig!
    Skomakarlåda,vad är det för nåt?
    Håller med ang. tjockpannkaka, känns inte näringsrikt. Fast jag brukar ha i lite fläsk o ev. spenat och annat gott i smeten samt äta en stor sallad till - och utan sylt :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Johanna: det gjorde jag nästan 1,5 iaf ;-)

    Husfrun: Det är stekt kött, potatismos och knaperstekt bacon och champinjoner till det.
    Sen piffade jag med en ugnsstekt tomat och lite färsk sparris till :)
    Det är supergott!
    Kramar

    SvaraRadera