tisdag 27 september 2011

Spöken i min lägenhet

Usch jag är så dålig på det här med länkar osv, men Johanna som har http://joannasuniversum.blogspot.com/ undrade vad som hänt i min lägenhet, så här kommer lite av det jag upplevt.

Jo förstår ni, jag flyttade in i min lägenhet 2004 och hade sängen just då i vardagsrummet. Det var mycket i livet som hände just då, med en svår separation och jag opererades ganska akut och det var en stor operation, och de som vet, vet också att andevärlden dras till bekymmersamma hem. Men som sagt, sängen stod i vardagsrummet och jag kunde inte sova någon natt alls, det gick bara inte. Vad jag inte visste då var att det var mycket energier just i det hörnet av rummet.

En upplevelse som jag har då jag stod i köket var när jag stekte mat en gång, plötsligt fick jag små kalla stänk i nacken, ni vet som när någon har vatten på händerna och sprätter till med fingrarna. Det hände en gång och jag reagerade på det, men tänkte att det var inbillning. Men det hände igen, och jag frågade min vän som satt i andra änden av köket om jag hade vatten i nacken, och det hade jag, små droppstänk av kallt vatten.

En annan gång så skulle jag använda stekspaden, men den var bara borta. Den ligger alltid på samma ställe i lådan. Jag öppnade lådan flera gånger, tittade under bänken, i diskstället, men icke. Vet inte hur många gånger jag gjorde om samma procedur öppnade lådor jag aldrig skulle lägga den i, för den fanns ju ingenstans. Men så plötsligt låg den där, överst i lådan, där den alltid ligger. Jag vände mej om och sa högt, hade ni kul nu?

Men den märkligaste upplevelsen var väl när nycklarna en kväll försvann helt. Vi hade haft tvättstugan och jag hade en sån där nyckelkedja, ni vet, runt halsen, som jag hände på en ljushållare i hallen. Just för att jag inte skulle behöva leta efter den nästa morgon. Väl på morgonen när vi skulle iväg till jobbet, så var de bara borta. Vi letade och letade och jag svor över att jag visste att jag hängt den där, just för att slippa leta och stressa. Det slutade med att jag fick ta pojkvännens nycklar och han såg ju allt och var med och letade. På eftermiddagen när jag kom hem, så hängde den där, nyckelkedjan, på ljushållaren.

Det var efter det jag tog kontakt med det här mediumet, inte för att jag var rädd, utan mer bara nyfiken. Nu visste jag ju att jag inte inbillade mig längre.
Vad jag även visste var att det var en äldre man som hade dött i lägenheten, i badrummet, i en hjärtinfarkt. Lägenheten såldes och en yngre kille flyttade in och renoverade upp den och sålde den till mig.

Mediumet kom hem till mej och började gå igenom rummen, han gick in i badrummet kom ut igen, och så gick han in ännu en gång och stod där länge och väl. Så kom han ut, och sa, ja, det här kanske inte är vad du vill höra och berättade att han fick ett tryck över bröstet, att han kände hur någon hade avlidit där inne i badkaret förmodligen av en hjärtinfarkt el hjärtattack. Nu visste jag ju att det hade skett så jag blev bara lugn och kände att jag kunde lita på vad han sa.

Han berättade om den här mannen, att han tyckte det var kul att skoja med mig och att han var en busig liten fabror med glimten i ögat. Han berättade även om en kvinna som bott i lägenheten och som var världigt sorgsen och hon stod och målade tavlor längst in i vardagsrummet, precis där jag hade min säng i början av inflyttningen, när jag inte kunde somna.

En medial vän till mig såg en gång en ledsen kvinna som stod i dörröppningen in till köket och hon översköljdes av en sån ledsamhet att hon började gråta, så det var även det, en bekräftelse.

Min dåvarande pojkvän vaknade upp en natt av att det stod en gestalt böjd över honom vid sängkanten, och det är precis på den platsen där mediumet berättade att det fanss kraftiga energier, och som jag berättade om i föregående inlägg.

Ja, det var lite om vad som hänt i min lilla lya i stan :)
Tyvärr händer det ingenting just nu, och jag kan saknade det faktiskt, det va lite hemtrevligt med dem och de små händelserna som gav mig finurliga leenden och en feelgood-känsla

Har ni haft liknande upplevelser?

Här kommer en bild till Husfrun på jackan jag köpte på Gotland:



Kramar

6 kommentarer:

  1. Åh tack snälla du för bilden. Jackan är alldeles ljuvlig. Vill också ha:)

    Jag ryser varje gång jag läser eller hör såna här berättelser. Jag tror på det stenhårt. Det är sällan jag själv ser eller förnimmer något, men jag vet att jag har förmågan. Sjätte sinne är också något jag besitter - jag bara vet vad som kommer att ske i somliga situationer.
    Visst finns det bra böcker i ämnet?

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hahha, tack själv, gullig du är :)
    Unna dig en! det är kul med färg och att få sticka ut!
    Jo, du kan ju utveckla den om du vill :) å böcker finns i mängder :)

    Härligt, så roligt att folk inte viftar bort det tycker jag :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Nämen usch vad obehagligt - så skulle inte jag vilja bo!

    SvaraRadera
  4. Hej vacker!
    Supersnygg jacka.
    Hehe, ja jag ska göra ett inlägg om alla spöken imorgon Lovar!!
    Stor kram, och förlåt att jag är lite osynlig, men har så himla mycket att göra at the moment. Imorgon kommer jag att bli mer aktiv igen. Stor kram - igen

    SvaraRadera
  5. Usch vad kusligt med spökerierna...
    Superfin bild på dig, kände först inte igen dig men sen såg jag...du klär väldigt väldigt bra i rött.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  6. Men oj, så spännande!!!!!! Det var ju väldigt konkreta och påtagliga saker du nämner! Jag har verkligen läst med stort intresse!

    Jag har inga erfarenheter av den typen själv, men när vi köpte huset som vi bor i kände jag direkt att det fanns en bra atmosfär i huset. Att ingen varit olycklig eller dött i huset. På sätt och vis är väl det samma sak fast tvärtom...

    Spännande när det som varit fortfarande lever kvar...

    SvaraRadera