söndag 18 september 2011

Våndor

Det här är ett fantastiskt vackert hus. Ett ombyggt torp, nyrenovrat helt i vår stil, vi gillar det verkligen.
Men jag är rädd för förändringar och jag tror inte att det är bra och går runt och känna sig rädd för ett sådanthär beslut. Men det är så jag i ett nötskal.
Jag har inte kunnat skriva ett enda inlägg under helgen pga av det här...
Vi åkte ut i lördags, och denna gång blev det en wow känsla. Det kändes så rätt. Men nu är det en vacker höst, det va en fin utflykt, tills vi ser att att bussen går en gång i timmen, och den matchar inte pendeltåget, jo ett av två.
Ett sånt här hus kommer inte tillbaka. Det är omgivet av hagar med kor och hästar. Korna är underbara, de står och tittar så nyfiket och det va ett helt gäng som kom vandrande fram till oss och hälsade.
Killen som äger huset idag är 25 år och snickare och det är så fint.

MEN, kommer jag att trivas i den där avskärmade miljön? Inte ha närheten till videobutiken, eller en promenad runt vattnet, eller att spontant cykla iväg och handla blommor, att kunna ta en promenad in till stan.
Visst är det inte ute i ingenmansland, det tar 30 min med bil så är du inne i stan.
Jag går nästan aldrig ut på en promenad runt vattnet, å jag badar inte så ofta heller, men vetskapen om att det finns här hemma, gör mej lugn.

Sen har militärerna en skjutbana i skogarna runt oss, vilket innebär att man inte kan röra sig hur man vill, och jag är lite rädd att den kommer att störa oss. Han som bor där nu har inte upplevt den som störande. Men vad ska han säga till två rosiga potentiella köpare?

Men återigen, det är så typiskt mig att börja vackla..bli osäker. Först va det njjaa, sen blev det JA, å nu osäker igen.
Ofta blir mina förändringar jag går igenom något positivt, men förändring skrämmer mig massor.

Skulle vi inte trivas är det ju bara att sälja och flytta tillbaka till stan. Större måste vi ju ändå bo såsmåningom. Men jag har bott på min ö i 22 år, allt kommer kännas tufft att flytta ifrån...

Kramar från velfia..

8 kommentarer:

  1. Följ ditt hjärta! Det låter klichéartat, men det är ändå det allt handlar om. Om du satsar nu för att du vill, så vet du att du gjorde det som kändes rätt nu. Om du inte satsar kanske du ångrar dig...

    Sät dig i åtta minuter. Andas djupt. Lyssna inåt.

    Där kom svaret!

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke fina du :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din oro. Jag brukar vara precis likadan, Man vet vad man har, men inte vad man får. Joanna har ett bra förslag och jag tror att det är ett bra tips. Andas, känns och besluta.
    var ligger det?
    Stor kram
    *har saknat dina inlägg*

    SvaraRadera
  4. Tack fina Stoffe :) har velat skriva hela helgen, men när jag börjat har jag deletat lika snabbt ;-)

    Det ligger i Berga, utanför Västerhaninge. En liten idyll, med ekallé som man kör igenom, en gammal grindstuga som är topprenoverad.
    Jag skulle aldrig bosätt mig där ute om det inte var för den vackra idyllen.
    Stor kram tillbaka :)
    å sov så gott nu.

    SvaraRadera
  5. Jag är precis som du när det kommer till såna här stora beslut. Men precis som du skriver, det går att sälja om det visar sig att ni inte kommer att trivas. Vad kommer du att ångra mest? Att du gav huset ett försök eller att du lät bli?
    Jag är säker på att du kommer fram till det rätta alternativet. Låt det ta lite tid bara.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Det låter helt fantastiskt, vilket läge och torp, tror du inte ni vänjer er fort vid lugnet och inte kommer sakna service utbudet som du precis påpekade knappt nyttjar? Vackrare strövområden får man nog leta efter. Tänk att kunna vakna med den utsikten och börja dagen med en kaffe på farstukvisten..Det blir ju inte bara att byta bostad utan livsstil, håller tummarna för att ni vågar ta steget - om inte nu så kanske när nästa drömobjekt dyker upp!:)

    SvaraRadera
  7. Tack fina ni :) för alla kommentarer :)
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  8. Följ hjärtat, ja! Fast ibland är hjärtat lite mesigt... Så en kombination av hjärna och hjärta? Har du bilder på torpet?

    SvaraRadera