måndag 26 september 2011

Spökar det eller inte?


Bilden är tagen i ett torn i ringmuren precis ovanför en trapp.

Gesuuuus vilken underbar helg vi har haft :). Vi kom ner på torsdag natt, det blåste stormliknande vindar och vi kom slutligen i säng vid 2-tiden efter att ha oooo:at å aaaa:at oss igenom hela huset. Underbart hus! Vilket livsverk han har ritat.

När jag gått och lagt mej låter det som att någon flyttar möbler längst ner i vinkällaren. Tunga stora möbler. Jag blir helt kall och stel och Jonas som brukar vara så lugn, tystnar helt och andas knappt. Ja, sådär höll det på hela natten av och till. Det var just det, att det var av och till och inte konstant. För vinder är ju i princip konstant.

Jag kände i vilket fall av alla rummen på lördag kväll, barforta i linne och underfrax, ni kan ju tänka er hur det såg ut. Men det var lungt över allt, förutom på ett ställe i byggnaden, där vart det varmt under händerna. Å varje gång jag gick in i den delen så fick jag rysningar. Men det var oxå det enda. Så är det någon som huserar där, kunde jag bara känna av det, just i köket, å nu är ju inte jag något utbildat proffs, utan en glad amatör, som råkar veta hur det ska kännas när det finns energier i rummet. Jag kan fortfarande känna det hemma i vårt sovrum, precis till höger om sängen, på Jonas sida.
Där vibrerar luften, det är varmt under handflatan och det killar lite under den.

Jag hade ett medium hemma som förklarade det jag såg och det som hände och vem det var. Jag visste ju en del om vad som hänt i min lägenhet så det var bara ett kvitto på att han inte var någon bluff och båg. Men han bad mig känna på det där speciella stället iaf, i sovrummet. Å jag tänkte, yeah right, jag kommer inte att känna något. Men se ni det gjorde jag :)

Kram så länge

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det spökar. Det är spännande med spöken :D
    När jag bodde i Stocksund så hade jag samma hyresgäst. I mitt vardagsrum blev det isigt kallt, och det var som om man kände energier. Precis som du beskriver. Sedan att jag hörde röster som ropade högt i rummet på natten, kranar som började spola på max betyder nog att jag inte var ensam. Men roligt var det och mina Tarotkort gjorde det inte bättre :)

    SvaraRadera
  2. Men så spännande!!!!!

    Vad är det som hänt i din lägenhet...?

    SvaraRadera