lördag 24 september 2011

Vi bor i ett lyxrenoverat hus från 1200-talet









Ja...så är det. Vi om hit i torsdags natt kl 00.40. Klev in och möts av en vinkällare delux å bottenvåningen, gick en betonggjuten trappa upp till plan 1. En stor pelarsal helt oinredd men nyligt renoverad. Vidare upp en trappa, med vackra ljusspottar som visade vägen..till plan 2. Ett stort vindsetage el penthouse kanske man säger, med vackra detaljer, modernt möter gammalt. 352 kvm nyrenoverad lyxvåning hahha.. Inte fucking klokt någonstans?!
Det tog 1 h att landa i det ;) Jag hade ingen aning om att det skulle vara så här vackert :)

Snart ska vi gå ut och äta på Bakfickan, en najslig fiskerestaurang här i Visby. Jag har köpt konst med får och en röd skinnjacka, som jag alltid velat ha. Life is good right now..
Jag tar ett kort med mr Mac, då jag inte har kamerasladden med mig.

Kram å fin helg på er!

6 kommentarer:

  1. Tänk att ha det så på heltid, aah...

    SvaraRadera
  2. Det låter kanon! Skinnjackan vill jag gärna se bild på sen :)
    Inga spöken so far förresten?

    SvaraRadera
  3. Men åh, så vackert! Och tänk alla hemligheter som ett hus från 1200-taler ruvar på... ;)

    SvaraRadera
  4. Vilket himla fint ställe, har ni hittat någon spökgömma?:)

    SvaraRadera
  5. Husfrun: Ja imorrn ska jag kirra bild :) Inga synliga iaf. Men man kunde känna dem..

    Bubbel: ja jag tror det :)

    Kram på er!

    SvaraRadera