torsdag 1 september 2011

Nu ska ni få höra

Ikväll var det ett Stureplans event. Resebyrån jag bokar alla vår resor på hade en hotellvisning och lite champagne och goda wraps, de godaste jag provat för den delen.
Älskar de kvällarna, för Boel jobbar där, Boel är en liten ikon för mej, hon sprudlar, poffar och pyser, ett riktigt sött litet energiknippe och varje gång jag ringer så sitter vi och fnissar som två tonåringar innan vi sansar oss och bokar det som ska bokas.

I vilket fall så var det två gästspelande där, nämligen från Spa By Us.
Fruktansvärt ställe, verkligen. Två extremt dryga Stureplansbrudar, som bara vill tjäna pengar, det finns ingen ödmjukhet ingen värme, ja va fan, inge mänsklig känsla what so ever, om vi går my way.

Jag var nämligen där på en intervju för mitt nagelbyggande en gång. I brevet skrev jag vilken skola jag har gått (välrenommerad), att jag söker jobb, 2-3 kvällar i veckan. Anyway, jag kommer dit. Det var nyrenoverat och vackert på alla de sätt ett spa kan vara. Tipp Topp helt enkelt.

Jag kommer in vid deras reception och det är två jag ska träffa visar det sig. Ojoj, tänkte jag. Slog mej ner och så börjar det.
Jahaaa, å veeem är du, på drygaste östermalmsmaneér.
Ja sa jag, å berättade vem jag var, vilken utbildning jag har gått osv.
Jaaaahaaaaaa på östermalmsmaneér, det kanske blir svååååååårt, säger den ena utdraget.
Jaaaaaa, säger den andra. Viii (läs riktigt pipigt i, långt bak i gommen) har ju ganska krävande kunder, som vill droppa in på lunchen, jaaaa du veeet och viftar med sina händer i en svepande rörelse i luften.
Jaaa, det blir ju svååååååårt det här, sa den ena.

Å så där höll det på, det var såååå svååååår, å jag krömp. Tills jag kände, va fan gör jag här? De vet, (om de läst min ansökan) att jag sökte några kvällar i veckan, att jag inte hade någon kundkrets ännu och att jag är nyutexad.

Jag blev så störd inom mig, och tillslut sa jag att, hörrni, eftersom det här verkar vara så svååååårt, så är det ju ingen idé att jag sitter här och tar upp min tid eller eran tid. Det är helt ok, jag har några andra ställen som jag ska till, och så reste jag mig upp och gick. Å vet ni, det va såå skönt att vara den som avbröt denna vedervärdiga intervju, JAG valde att resa mig upp och gå, underbart!! En känsla av att kontrollera mitt eget liv. Jag är för gammal för det här larvet, kände jag. Inte behöver jag dem, och dels för att jag bara tyckte de va nervärderande, och vet ni vad, jag skulle inte ens jobba där om de betalade mej dyrt för min kunskap.

De var iaf där ikväll, jag tog en massage som erbjöds på några minuter. Den var okänslig, hård och lika dryg som min första upplevelse av dem. Hahha, men kul var det och jag spretade lite extra med mina naglar ;-)

Kram på er fina





1 kommentar:

  1. Men herregud!!!
    Fy fasiken vad jag blev stolt att du reste dig upp och gick. vad ska du göra där?? Igen - herregud!!!

    SvaraRadera