tisdag 20 september 2011

Beslut

Ja, hörrni, tack för alla era fina ord som faktiskt hjälpt massor här :)
Jag har lyssnat innåt och utåt och åt grannar och befäl och på mäklaren och på säljaren, på vänners råd. Det resulterade i en förvirrad känsla.
Vi kan ju inte köpa något när vi inte vet hur det låter från skjutbanan. Enligt kvinnan som bor i området låter det som små bomber som briserar, enligt mäklaren, knappt hörbart, enligt säljare, ja han har inte tänkt på det alls. Enligt grannarna som är pensionärer är det ett evigt smattrande, enligt Befälet så avrådde han indirekt, då en av de största skjutbanorna ligger framför vårt hus, och den andra är i direkt riktning mot vårt hus. Nu är det i sig ingen fara då de har vallar och det är en bra bit bort, men ni är med va..Vi behöver veta hur det låter för att våga köpa huset.
Enligt en bekant till en här på jobbet, som otroligt nog har bott i det här huset när hon jobade på gården, låter det mycket, de gödslar som stinker, elever som kör sina traktorer fram och tillbaka, och flugor som väller in såfort du öppnar fönstret. Nu tyckte jag det lät väl dramatiskt och lite småbittert, men som sagt vill man bo på landet så kanske man kan ta det där ;-)
Å det kan vi.
Men INTE skjutbanorna. Sen har vi tagit fram en karta över hela området, där militären har ett övningsområde som spärrar av hela skogen framför vårt hus. Visst kan man gå där, men "på egen risk" och det är ju inte riktigt så man vill känna när man flyttar till landet. Det spärrar även av hela vägen ner till vattnet, och gör det till världens omväg.
Jag ville lägga ett bud till mäklaren, men hon tillät inte det igår, för vi var för osäkra, har ni hört på maken?
Vi vill hålla oss kvar, hinna kolla lite noggrannare med ljudet. Men nej. Knäpp på nosen där. Oh hon kunde absooooluuut inte höra av sig om det kommer in flera bud ;) ja ni hör ju själva...it´s over. Det är såååååå många som är intresserade av huset och hon ville ju INTE lägga någon press på mig.
Kan jag tillägga att hon inte har kollat upp saker ordentligt, så gör inte den som köper huset det, så kommer det bli en tråkig historia.
Jo, för så här är det. Om man beträder skogen med häst el cykel så kan du bli åtalad för intrång.
Enligt mäklaren så red alla i området. Men näe, helt fel och det är faktiskt inte ens tillåtet.

Underbart hus, underbar miljö, men felplacerat läge..

Drog ett änlakort igår, och budskapet var, ha tålamod, snart klarnar allt och snart kommer allt du drömmt om, jag ska bara hålla sinnet lungt..så vi gör så.
Många kramar
Åsa

5 kommentarer:

  1. Bra att ni ser så sansat på saken - som sagt mycket kan man ändra men inte läget! Är skjutbanan använd såpass frekvent som det verkar skulle jag backa utan tvekan, vitsen med att bo i lite lantligare miljö är väl just lugnet, friden och känslan av ro? Själv skulle jag bli OROLIG av massa pang i buskarna och knappt våga utforska min närmiljö utan att kolla skytteschemat först. Kan tycka det är läskigt nog att svampplockar tiden många gånger sammanfaller med höstjakten...

    SvaraRadera
  2. Håller med Bubbel. Man kan ändra på fasad, man kan ändra på intredning men inte på läget. Kanske bra att ni tog det beslut som ni gjorde och å andra sidan så verkar det ju som om änglakortet hade annat i sikte.

    haha, kan du inte testa dra ett för mig ocks`å?
    Pls.

    Kramen till dig

    SvaraRadera
  3. Vilken knäpp mäklare.
    Samtidigt, vad synd att militären skjuter i närheten. Så synd!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Gärna Stoffe :D vad vill du fråga, eller ska jag bara dra ett ;-)?

    Husfrun: tja hon såg rakt igenom mig :) men lite dryg var hon allt...det går ju inte å föda upp barn i ett område där de skjuter :)
    Ja, jag tycker de kan lägga ner den där förläggningen på studs!
    Kram på er båda, fina sockerkringlor <3

    SvaraRadera
  5. Oj, så dramatiskt med skjutbana och tankar som studsar!

    Bra änglakort du fick där - ha tålamod! :)

    SvaraRadera