torsdag 29 september 2011

Mindre intelligent

Hej hopp, nu verkar det vara som det ska igen, iaf idag på Blogger...
Igår var jag hos en väninna och fixade mina naglar, vi drack lite vin och pratade om livet. Det är en underbar liten grekisk tös, som har ett hjärta fyllt av kärlek. Hon jobbar med utsatta i samhället och hon är en riktig fighter. Hon var en sån person som jag var lite rädd för i början, men som jag har kommit att älska, just för hennes okonstlade sätt. Hennes raka svar. Men framförallt för att hon bjuder så på sin person och sitt hjärta.

I vilket fall, vart fröken liiite tipsy på vägen hem. Jag frös, det vart sent, och det var 10 min väntetid, först på tåget, sen 10 min på tvärbanan, megaotur. Det brukar gå så fort, bara man tajmar allt. Så vart det inte igår.

I vilket fal, så köpte jag en överfalls spray för en tid sedan, ja den är laglig. Den färgar förövaren röd (30 dagar) och förblindar även under 10 minuter.


Så om något våldtäcktsbenäget pucko får för sig att ge sig på mig, så lovar jag att jag kommer ha sinnesnärvaro nog att säga ett steg till å du blir röd i 30 dagar, take it or leave it!
Det är så najs att känna att jag har något, som kan ge mej ett försprång i en sådan situation. För jag bjussar inte på ett överfall. När jag var ute och joggade tidiga morgnar runt ön förut, så hade jag med mej en ostkniv hahha, inte klokt, och det är inte klokt att man ska behöva känna så i Stockholm idag. Men jag gör det. Droppen var när en flicka blev indragen i en port på Regeringsgatan av två män och våldtagen, runt 17 tiden tror jag det var, i sommras? Inte en käft hann reagera, el göra något. Än mindre märkte det.

I vilket fall så tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att testa denna spray igårkväll när jag var på väg hem. En oro, tänk om den inte funkar.
Det gjorde den, och jag färgade både trottoaren röd och några fingrar..MEN den funkar och det är huvudsaken.
Sen skämdes jag lite när jag såg sprayfläckarna jag orsakat imorse på väg till bussen. Ser ut som om någon blivit slaktad..Förlåt Stockholm Stad, det försvinner kanske om någon månad, eller om det regnar riktigt rikligt i några veckor.

4 kommentarer:

  1. Det regnar ju hela tiden nu (nästan) så det är nog ingen risk att färgen förblir i en månad ;) Bra spray! Men som sagt, synd att man ska behöva gå runt och känna sig rädd samt samla på sig både överfallsspray och ostknivar.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad du är rolig - fick en bild i huvudet av dig joggandes med ostkniven!:)

    Jovisst är det synd att man ens ska behöva känna behovet av en spray men hellre varnad och väpnad så att säga..själv hade jag en tårgas i handväskan i flera så som jag slängde när den började läcka. Fick dessutom slänga väskan samtidigt för den var som sagt impregnerad i tårgas vilket av förklarliga skäl gjorde den oanvändbar..

    SvaraRadera
  3. nu ska jag vara rolig ;) take me or leave me haha
    kraam

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, you made my day!
    Jag kan se dig framför mig.
    tråkigt bara att samhället blivit så att man ska behöva gå runt och vara rädd.
    Här på landet är det lugnt och skönt. Vi låser inte husdörrar eller bildörrar, det säger väl en hel del.
    Ha en fin fredag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera