onsdag 31 augusti 2011

Mäster Anders

Igår kväll överraskade jag Jonas med ett besök hos Mäster Anders.
Han kom och mötte mej efter jobbet och vi flanerade runt på Kungsholmen hand i hand.
Vi kom lite för tidigt, men inga problem alls, en varm och glad servitör visade oss vårt bord.

Mäster Anders har franskt bistro över sig, den är liten, fyrkantig och bullrig. Folk sitter runt runda små bord och pratar och gestikulerar och köket är öppet. Vinflaskorna korkas upp än till höger än till vänster och det är högt i tak och höga fönstervalv, jag älskar sådana kvarterskrogar! Det är en härlig blandning på människor, äldre, yngre, en väldigt anrik men omärkvärdig känsla.

Vi njöt hela kvällen av entrecote med mandelpotatispuré och bearnaise och rödbetor med chevré. En hamburgare som var i världklass, enligt mina mått mätt. En cappuccino och en creme brulee och en Drambuie som avslutning.

Sen tog vi en långsam promenad hem längs vattnet, en riktigt fin kväll helt enkelt.
Bilder finns inte av kvällen, skulle så gärna ha visat, men jag skulle aldrig dra upp kameran en sån kväll på en så fin restaurang.

Kram på er!








2 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar kväll det låter som!

    SvaraRadera
  2. Det låter ljuvligt.
    Vid såna tillfällen har jag också svårt att dra upp kameran. Så pass mycket bloggare är jag inte ;)
    Kram.

    SvaraRadera