torsdag 25 augusti 2011

Det blir aldrig klart



Någonting som kan driva mej till vansinne, är att det alltid finns något att fixa. Det blir aldrig klart. Vi har fixat här nu, å jag har gjort det sen jag flyttade in.
Jag känner mej så less på allt just nu. Torsdgar är tvätt och städ dag. Vi har bytt ut lite möbler, vilket har resulterat i STORA fula hål i väggen. Det ska spacklas och slipas å det e ju verkligen inget jag känner för att göra när man har städat av allt. Näe, det får vänta till onsdag nästa vecka helt enkelt, så få vi väl bo i slipdamm i några dagar.

Allt är även som ett spel tetris, det finns alltid ngn låda att rensa, minimalismen, platsbristen, jag orkar snart inte bo två på 43 kvm längre. Å samtidigt så är det så förbannat bortskämt att tänka så, för de finns dem som inte ens äger el har ngt mer än de har på kroppen, å här gnäller jag?! Men idag känns det så, å jag skiter i vilket.

Geee...vill bara att denna ilska ska rinna av mej, här och nu... men jag vet, det här kommer varje gång jag städar och det är för att det är ett sånt plockande, å imorrn är det över för denna gång.

Hälsningar från en trött och less kvinna med tidsbrist, som inte ens har en unge i kjolarna ;-) som sagt va gnäller hon för.



5 kommentarer:

  1. Du, det går över! Promise ;-)

    SvaraRadera
  2. Tidsbrist ja, och orkeslöshet. I helgen MÅSTE vi röja, strukturera, städa och möblera här hemma. OCH måla gamla fönster till mitt lilla växthus, såga ner några träd, klyva och stapla ved! Hinner vi det tror du? ;)

    SvaraRadera
  3. Sv Husfrun: Åh hujedamej, va gnäller jag över ;-) hoppas det går bra, å du, ta inte allt på en gång :)
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Åh exakt sådär känner jag med vårt hus också, man blir liksom aldrig färdig, det är alltid något..

    Läste din kommentar angående lakanen:) Inte så att vi saknar lakan, mer att vi ville testa det här nya materialet som Beach House Company

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  5. Va skönt att det inte bara är jag :) men ni har så fint hus, å en underbar grund å du gör det så smakfullt :)

    Men lakanen, bullra in där och så kräver ni pengarna tillbaka, de håller ju inte måttet :)

    Kram på dig å fin dag nu

    SvaraRadera