tisdag 23 augusti 2011

Sista okända kunden för nu

Ikväll har jag jobbat på salongen och haft min sista okända kund. Världens underbaraste lilla kvinna.
Hon hade vart i Danmark på sin semester, och gjort en misslyckad refill där. Jag fick äran att ordna upp den och vi hade så himla roligt, satt och fnissade och pratade om livet, ännu en kväll.
Tänk, vad kul man kan ha med okända personer.
När vi va klara och hon skulle betala ville hon nästan dubbla priset, men jag sa, nej nej, det kostar såhär hos mig, tok :)
Men vilket fint kvitto, och hon vart jättenöjd. Känns så bra. Och vemodigt samtidig. Å nu börjar jag vela, har jag gjort rätt?, men inom mej vet jag att det är rätt, för det är tid för nytt nu, visst da.

Jonas har fixat min cykel under kvällen och han kom och mötte mej en sväng efter jobbet och jag bara älskar såna överraskningar!

Men nu, sov så gott så hörs vi imorrn!





2 kommentarer:

  1. Åh visst är det härligt med kunder? Jag jobbade själv i en inredningsbutik förrut. helt underbart med alla personligheter man fick träffa :)

    SvaraRadera
  2. Ja :)det är häftigt när det klickar :) Jag ska ju sitta i ett par timmar och hålla dem i handen, så kemin kan avgöra kvalitén ;-) så att säga.

    SvaraRadera