söndag 28 augusti 2011

Food in a box

Javisst, vi är sådär söndagslata av att ha kockat under helgen, eller ja bara i fredags om jag ska va ärlig. Men det har blivit en skön tradition.
Jag väljer alltid Indiskt och Jonas brukar ta pizza.

Det som är lite extra roligt är att Jonas har ångest över att möta upp mej på den Indiska restaurangen. Han känner att ha gör indiern där inne sur och besviken om han hämtar mat någon annanstans, att han sårar någon. Idag stod han på andra sidan gatan med sin biff wok från thairestaurangen och var ängslig igen. Han visste ju inte om jag var inne på restaurangen eller inte. Så fick han syn på mig och kom med raska steg över gatan, lättad, över att jag satt utanför och väntade.

Det var lika gott som vanligt och nu sitter vi mätta i soffan och njuter av att klockan inte är så värst mycket.

Vad gör ni för något?
Hur har er helg sett ut?

6 kommentarer:

  1. Söt han är din man...:-D
    Söndagar är bara skönast om man är ledig....här är det soffa som gäller och lite film. För tredje gången i dag.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. tack :)
    låter hur skönt som helst :) sov så gott å fin måndagskick nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vår helg har sett ut som följande: vi har fått kaninbebisar! :)
    Söndagar är annars latdagar, vi åt hamburgare på vår nyöppnade Maxrestaurang, något som barnens sett fram emot.

    SvaraRadera
  4. Åååh men grattis!! Va roligt hahha :)
    Kraam!

    SvaraRadera
  5. haha va gulligt att Indiern skulle bli sur :)
    Det kallar jag samvete det :)

    Vi åt ryggbiff och potatisgratäng, det var inte fy skam det heller.


    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  6. Å du det lät gott :)
    Ja, hahha han e så mitt lilla hjärta :)
    Kram åsa

    SvaraRadera