tisdag 23 augusti 2011

Vänner


Igår hade jag en såndär riktigt crap-dag. Idag känns det så mycket bättre.
På kvällen åkte jag över till Jen, min kurskompis på nagelterapeut utbildningen. Döm om min förvåning när Gucce öppnade dörren och sa heeeey Ååååsa. Det va så roligt å se henne igen, lika vacker som alltid.
Det blev några glas vin, skvaller och fniss. En grek en ryss och så jag...fina tjejer det där. Det gjordes toast´s och jag fick prova riktiga grekiska köttbullar, helt sonika spetsade på en gaffel, kalla på balkongen under kvällen.
Det är något speciellt med människor från andra kulturer, så öppna, så varma och omärkvärdiga.
Jag missade tåget, stod och fipplade med biljetten och sprang för allt jag förmådde uppför rampen, men pang, dörrarna slog igen. Jag tänkte, snart ser jag töserna på andra sidan när de går hem igen å tänkte vinka glatt, men efter några minuter kom de upptrampandes till perrongen, slog sig ner och väntade tills nästa tåg kom. Det värmde mitt hjärta
Naglarna vart jättevackra och vi hade en riktig tjejkväll.

Tack finingar!

10 kommentarer:

  1. Snygga naglar!! Tack för kommentaren ;)

    SvaraRadera
  2. Sv att vara någons fru: Tack fina du :)
    Hon är så himla duktig den tjejen, kommer aldrig att byta :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Vad roligt att du gillar min blogg :)
    Du får ta och baka dig en kladdkaka själv då. Kan tänka mig att du gjort massa bra saker det senaste så att du verkligen är förtjänt av en bit kaka. Eller? ;)

    SvaraRadera
  4. Sv Pernilla: Hahha, rensade vinden ;-) gills det? Annars har det vart lojt, men ok, imorrn ska jag gå på ett danspass, så då blir det säkerligen ett litet bak, det värsta är att jag älskar smeten, kan stå och ta små skedar ur formen innan de går in i ugnen ...hua men ack så gott :)

    SvaraRadera
  5. Jag har en konsultfirma och jobbar med PR och kommunikation. Tänkte satsa på den i höst parallellt med att vara mammaledig/skola in på dagis lite smått. Får se hur de går!!

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. Sv Caroline: Oj va spännande :)
    Önskar dig all lycka!
    Kram Å

    SvaraRadera
  7. Oj vad fina naglar, nästan lika fina som mina ;)
    Skojar bara men jag är sjukt nöjd med min nagelmadame Heidi här i Båstad.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera