onsdag 24 augusti 2011

Vackert men struligt




Mördartrappen, inte alltid kul en vinterdag då det alltsom oftast är en lång isbana ner till jobbet. Fast fort kommer man ju fram.


Jag jobbar precis jämte denna kanal, så den ser jag från min reception.

Heeej där ute i cyberspace! Hur mår ni?
Här e det en löjligt strulig dag men så oerhört vacker!
Jag börjar med lite bilder. Det är en gammal jobbkamera, så ha överseende. Min underbara Nikon är helt urladdad hemma, men snart ska han vara på benen hälsar han, Mr Nikon.

Det började med ett dyngtrött uppvaknande, en stressig morgon, jag ska ju träna idag, jajjemän, ni läste rätt. Danspass på F&S. det var jag liksom och måste provas, älskar ju att dansa!

Men det är något med onsdagar, det har blivit den nya måndagen för mig. Jag kliver innanför dörren och det börjar hagla in samtal, ingen är på plats, folk som ska ändra sig i sista minuten, budskap att hålla reda på, dörrklockan ringer i ett, ibland samtidigt som telefonen och någon som står framför mej, eller gärna två som vill något och allt är B R Å D I S.
Idag ska jag jonglera fotografering, kurser och en stackars naprapat. Tidspassning hör inte till de starkare sidorna här inne.
Det ringer asiensäljare som hetsar och som ingen vill tala med, där man hör en brusig linje där det gapas...yeeees elllååå gooodmoooorning maaaam...is Mr X in osv. De här e riktigt otäcka typer. Dom blir hotfulla, och dra de värsta lögner om de inte får komma fram till personen ifråga. Men jag håller dem kort, för det mesta.

Oh just det, idag har jag öven haremsbyxor, el säger man harembyxa, utan s:et? för första gången. Riktigt snygga tycker jag men oj vad ovan en tös som jag är. Jag har vandrat i tajta jeans sista åren och de här vackra braxen vill man bara dra upp och rätta till, men icke, då försvinner ju hela finessen med dom ;-)


Men nu så önskar jag er alla en fin dag, å det kan ju bara bli bättre? Visst da? Kramkram

5 kommentarer:

  1. Oj, sicken början på dagen!
    Ser jättefint ut utanför där du jobbar. Kan tänka mig att det är mysigt att äta lunch där vid kanalen.

    SvaraRadera
  2. Jajemän, nästan varje dag på sommaren sitter vi där å dinglar med benen :)

    SvaraRadera
  3. Åh det ser ut som trappan där jag har min lght.- Västmannagatan.
    om så är fallet är den fantastisk, den bränner kalorier mycket :)

    vilken restaurang var det du rekommenderade?
    Var på söder?
    vi var i gamla stan, men jag vet inte vad restaurangen heter :(

    SvaraRadera
  4. Åh har du en sån också :D den här är är vid Fridhemsgatan :)
    Restaurangen heter Noodle House, ligger på Götgatan 62, boka bord el va där i tid, det blir fullsatt.
    Mangosallad med biff, och rispapperrullar med koriander och räkor, Underbart gott!

    SvaraRadera
  5. Coola byxor verkligen..jag hade nog också försökt att dra upp dom mellan varven. Och ja din utsikt är fantastisk.

    kramar!

    SvaraRadera