torsdag 18 augusti 2011

Storstädat


Åh, jag hat/älskar det. Det är så skönt å få det fint till helgen, man kan komma hem på fredagen och bara känna lugnet. Jag är en sån som mår bra av att det är rent i alla hörn, golven, nybäddat ja allt!
Men, jag hatar det under tiden, ja inte all gånger, men oftast.

Men nu är det gjort. Mr J hade dammsugit när jag kom hem, och vart nere å laddat tvättmaskinerna, så jag kan bara börja med finliret damtorka allt och torka golven, och sist men inte minst, skura badrummet!
Jag är barnsligt förtjust i att dra på med duschen över badrumsgolvet hahha. Sista greje liksom, bara spola bort allt.

Men det finns en baksida oxå. Det är att jag ser allt som jag vill göra med hemmet, renoveringsbehov undsoweiter. Sen blir jag ibland lite grön av avund för alla otroligt fina hem som finns på nätet. Men jag vet inte om jag skulle vilja leva i ett toppstylat hem utan någon som helst personlig touch, där allt är perfekt. Men samtidigt ser det så vackert och harmoniskt ut. Men en vacker grund, med sina personliga saker, en lampa el vad som helst, även om den inte passar in, så är det jag. Jo, så skulle jag vilja ha det.

Här lider vi nog mest av platsbrist, jajemän. Det e som ett tetrisspel, allt har sin plats. Tar man ner ett par skor från vinden, får ett annat flytta upp.

Men just nu känns det fint och rent, å mannen kockar köttbullar i köket, med snabbmakaroner, och gröna ärtor. Very basic, very nice :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar