lördag 20 augusti 2011

Regn

Nu är boklördag tillbaka igen, säger Jonas, här bredvid mig. Då e det höst. Ja, idag är det verkligen höstkänsla.
Oh jag längtar tills vi ska gå ut i skogen och plocka skogens guld. Kantareller.
Jag blir som ett barn när jag hittar dem. Hoppar upp och ner och skrattar och tjoar, å frågar Jonas, är det verkligen, kan det verkligen vara, ÄR ALLT det här vårt nu??

Det regnar och regnar och det har det gjort hela natten. Det är ju så mysigt att ligga och lyssna på regnet.
Igår försökte vi se Röd Drake på tv, otroligt att det inte var en repris för 34:e gången. Tror du vi klarade att se den? Nope. Ögonen åkte igen och när det var reklam så tänkte jag, ja ska bara blunda lite, yttepytte. Väck mej när reklamen är över sa jag. Vi somnade båda två.

Nu säger han att det är den stora visningshelgen. Men vill man ha det, om man ska visa sin lägenhet el hus. Då kommer ju folk inte hinna se min, eftersom de rusar runt på alla andra, säger han frågande och tittar på mig.
Sant så sant.

Nu ska vi fortsätta kaffet i sängen, med DN och bloggläsning.
Fin lördag på er!



4 kommentarer:

  1. Ha en fin fin dag i dag och hoppas du hittar skogens guld!
    Det är ju så gott...

    kramar

    SvaraRadera
  2. Jag är superkass på att hitta kantareller men när jag var ute och red sist hittade jag faktiskt två riktigt stora, vilket är mycket med mina mått mätt. Lite lustigt när man har med sig en häst som älskar kantareller!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh jag önskar att jag kunde få min käre man att bli lika hängiven svampplockare som jag vill vara. Älskar att strosa runt i skogen och spana eter de där gula skojarna som ofta gömmer sig så bra.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  4. Åh hörrni, jag har inte letat skogens guld idag, men vi ska lite senare i höst i september :)
    MEN jag har rensat vårat förråd, heeeerrrreeeeguuud, 21 år sparande ;-)
    Kram på er

    SvaraRadera