torsdag 25 augusti 2011

Inte gravid, bara småfet ;-)



Har du fått den frågan någon gång? Är du gravid?

Det har hänt mig några gånger det senaste året, och det är ganska kul, oftast den som frågar blir ju mest generad.

Det började i våras. En av seniorerna kom förbi när jag stod utanför kontoret en dag och sa är det? Jag såg frågande ut med höjda ögonbryn. Han förtydligade sig och sa är det något på gång där å pekade på min putande mage. Jag kände hur skrattet började bubbla upp inom mig. Men nej, sa jag, då skulle jag väl inte stå här och röka heller. Men är du säker sa han och pekade med sitt skrynkliga pekfinger på min mage igen. Ja , sa jag, jag är helt säker. Men är du verkligen det, det ser ju ut som om du skulle ha en liten där inne. Nej vännen, jag är bara småfet svarade jag och jag glömmer att hålla in magen ibland. Men han gav sig inte. Man vet ju aldrig, sa han, som sista kläm sådär.

En annan gång gick jag på Thaimassage varpå den lilla försynta kvinnan helt sonika frågade a jo pregnant Nonono, sa jag igen, just a little bit fat.

En tredje gång var det e kvinnlig kollega uppe i köket som fick den där menande blicken som bara två kvinnor förväntas ha i något samförstånd, när den ene vill visa sitt förstående och stöd över att hon har också varit gravid och förstår mej och hon gläds med mig, över den stora nyheten som hon har kommit på mig med, men ack så fel det blev, även denna gång.

Jag har funderat på att utnyttja det på bussen och släppa ut magen sådär hejdlöst å bara pusta lite lätt och hålla mig bak i ländryggen, och då, då kanske jag får sitta nästa gång ;-).

Hur som, så ger det mig lite indikationer på att jag måste shapa upp mig en aning, antar jag. Eller köpa lite större kläder.

Kanke dags att börja rida igen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar