torsdag 18 augusti 2011

Kajak







Åh det är bland det härligaste jag vet. Att glida ner i en smäcker glasfiberhistoria, spänna fast kapellet och glida iväg. Ett extra + är om det är helt spegelblankt, och vindstilla. Men att se Stockholm från sin bästa sida, vattenvägen, ooooh, det är mumma för själen.
Förbi stadshuset och sen de höga vågorna ute på Riddarfjärden, ja, de e inte jättehöga förstås, men det känns så, när man sitter där, ett med vattnet.
Sen är det superbra träning för hela kroppen och man är sådär skönt slut efter en hel dag.
Jag brukar paddla till Långholmen, stanna för lite mys i solen och bad, sen vidare Kungsholmen runt och tillbaka till Point 65, kanalerna är allra bäst, det är så vackert att bara glida fram i tystnaden.
Hittade en fin liten vik att lägga till vid, och de söta andungarna, ja de skulle promt sova på bryggan.
Underbara dagar

7 kommentarer:

  1. Om du har blivit för feg för att rida, så är jag för feg för att paddla kajak ;) Det ser jättehärligt ut, men tänk om man slår runt? Paddla kanot är jag däremot mer öppen för, då kan man i alla fall ta sig ur om man kantrar :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt men jag är nog för bekväm, går hellre ut och går med sonen och hundarna.
    När jag bodde i Stockholm, för hundar år sen, så gick jag ofta till Långholmen med min hund jag hade då, det var så jag "stod ut" med storstaden ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahha, va rolig du är :)
    Den du ser den som ligger i viken, den är en i plast, som är i princip ovältbar :) trygg om du provar första gångerna. Den på bryggan är en i glasfiber, lite vippig men efter ett tag hittar du balansen. Skulle du välta så lossnar kapellet av sig självt å det är till å åla ut ;) annars kan du alltid lära dig en kajakrullning ;-)då e man safe :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Malin, visst är det vackert där :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Se tipptopp ut!
    Nice blogg du har, en tjej med fötterna på vår runda jord.
    Tjenix!

    SvaraRadera
  6. Haha, va otippat...det hade jag inte kunnat gissa mig till om dig:)
    Provat på det där vid ngt enstaka tillfälle men det var inte min grej...inte mkt till friluftsmänniska alls den där Mrs G :)

    KRM

    SvaraRadera
  7. Inte hahha! Nu blir jag ju så nyfiken på varför det va otippat ;-)
    Jag fjällvandrar oxå, och går i skogen och plockar svamp ;-)

    Kramar

    SvaraRadera