torsdag 25 augusti 2011

Ge tillbaka

En liten blänkare såhär i slutet av dagen.

Jag tycker om att få ge tillbaka. Som när vi var i norra Thailand för 5 år sen, så gjorde de sina vackra handdukskonstverk på sängarna. Bara att lägga ner den tiden och dekorera med blommor?!


Så, innan vi åkte hem, skapade vi en egen, en kobra om jag inte minns fel. Vet, det är svårt att se haha.
Den är inte särskilt vacker, men det är tanken som räknas och jag tror städerskorna fick ett litet skratt av det här makabra konstverket, men iallafall, det kändes fint att få ge något tillbaka.
Det var alltid lika välstädat och prydligt varje dag vi kom hem från våra olika äventyr.


Det här, det är en annan kärlek, världens underbaraste lilla hund, som knep mitt hjärta. Men han hade det fint, en bra ägare och de va ingen lös kille. Ägaren va kanske inte överlycklig över att han bosatte sig hos mig varje kväll, men vad gör man inte för sina gäster ;-)




6 kommentarer:

  1. Ja det är ju alltid tanken som räknas, inte hur dyrt, fint eller bra det är.

    Tanken och handlingen är det viktigaste, att man visar sin uppskattning på det vis man kan.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  2. Söta du, du verkar så fin!

    SvaraRadera
  3. Vilken skön gest!
    Tack för verklig läsning om något som inte bara handlar om att fota snyggt och visa sina hem!

    SvaraRadera
  4. Sv: Minna tack :), men det kommer nog snart lite bilder på mitt hem hahha :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Jenny, men tack :) va fint sagt <3

    SvaraRadera
  6. Sv: Mrs G Det va huvudet på spiken :)
    Kram

    SvaraRadera