tisdag 30 augusti 2011

Förkyld katt


Får man vara hem a och ha VAK då? Ja, som det är med barn.
Han nyser och ryser och är inte alls sig själv. Den lilla nosen som normal är vit/rosa är numer riktigt rödrosa och han ser så hängig ut. Igår va han kokhet, och jag kan inte låta bli att oroa mig, just för katter andas med nosen och blir den täppt, ja hur gör han då?

Han kröp in hos mig under täcket igår och snurrade ihop sig, han spann inte ens, så efter ett tag lyfte jag på täcket, lagom ängslig, bara för att se att han andades fortfarande. Jodå, han låg där och såg om möjligt ännu mer emlig ut, kokhet, rödnosig och tung.

Imorse tog det ett tag innan han kom upp vid bäddningsmomentet, men visst, han kom tillslut när det var dags för överkastet, men lite senare än vanligt. När man lyfter upp honom i famnen så hör jag att det är det ansträngande för hans små luftrör, det låter som han får en rossling av lyftet. Nä, det här är inte bra. Men han e en tuff katt som har upplevt massor och han kommer kirra det här med, galant.






1 kommentar:

  1. Nej men stackars plutten. Hoppas han kurerar sig och blir kry under dagen.
    Kram.

    SvaraRadera