måndag 22 augusti 2011

Hyra en film

I vår lilla familj så är det ett stort projekt. Vi har så ofantligt olika smak, att någon alltid känner måste "ge vika" ;-)

Igår var inget undantag. Vi va sega, skippade att laga mat. Jonas hämtade en pizza, medans jag givetvis ville ha Indiskt, allt lungt so far.
Vi började hos min Indiska gubbe, sen gick vi och handlade lite cider och smått och gott till en fruktsallad, allt fortfarande bra. Jonas gled in på hos sin pizzagubbe och jag trippade vidare till videobutiken, el säger man dvd-butiken numer kanske? Ah anyway, jag började plocka ut lite filmer jag kunde tänka mig. Jonas kom intrippandes efter ett tag. Han började leta efter något att se, som han kunde tänka sig men fann inget, tiden började ticka iväg för hans pizza och tillslut sa han -åååååh jag blir så stressad, kan vi inte ta det här när vi har ätit???

Nej, sa jag. Nu väljer vi en. Annars blir det inget av det. Givetvis högg han en krigsfilm (han älskar krigsfilmer) å jag avskyr dem, oftast.
Eftersom du eg inte kan hitta någon sa jag, så får du välja en av de jag plockat ut ;-) för jag har 3 val här.
Det kanske låter hårt, mend det är ALLTID en krigsfilm han hugger.

Han valde en av dem jag plockat ut, vem börjar vela då? Jo jag, givetvis!
Njae, känner jag, tror du verkligen den e bra?
Ingen aning sa han, å så börjar jag vela på två filmer, den el den, den el den...

Tillslut så griper en kille in och avgör valet åt oss. -Se den! säger han och pekar på den vi gafflar mest om. Han stod bredvid och fick väl ingen ro alls i sina val stackarn.
Okej sa vi, vi tar den. -Den är riktigt otäck och blodig la han till.
Jonas svalde hårt och fick ngt stirrigt i blicken. Han avskyr ju rysare. Jag älskar dem.
Men vi kunde ju inte bojkotta att någon gav oss en rekomendation.

Vi tog den, gick för att hämta Jonas pizza, den var klar. Min mat hade följt med fel ägare hem, så jag fick vänta på en ny tillagning.
Filmen? Den var jättebra, en riktigt ångestkrypande, både sorglig, äventyrlig och spännande. Båda var helnöjda med valet som en tredje part gjorde åt oss.
Nästa gång har jag lovat att det blir krigsfilmen ;-)

Pyzz

2 kommentarer:

  1. ha ha ha va du e kul! Känner igen den där!
    Ciao/ Lotta

    SvaraRadera
  2. Vi brukar alltid hyra tre filmer på samma gång, en till barnen (som hela familjen ser) samt en som C väljer och en som jag väljer :) Så är alla något så när nöjda ;) Ska man bara ha en film blir det betydligt svårare. C vill aldrig se drama, jag vill aldrig se krigsfilm ;)

    SvaraRadera