måndag 22 augusti 2011

Nedstämd

Ja idag är en sån dag, känner mej nedstämd.
Jag vet vad det beror på, det välbekanta ordet understimulans. Jag behöver fatta beslut inför hösten, vad jag vill göra av mitt liv. Annars rullar det bara på och snart har 1 år till gått.
Jag vill så väldigt mycket, men kan inte bestämma mig för vad. Har du känt så någongång?
Jag älskar växter, kanske trädgårdsmästare, eller är det bara en hobby?

Jag älskar att hjälpa människor, kanske terapeut av något slag.
Jag älskar djur, kanske hundcoach?

Alla vägar känns så jävla långa bara och jag känner ekonomisk oro.
Hundcoachen finns det inga finansierade utbildningar på. Samma på samtalsterapeut, om du inte väljer det tunga psykolog programmet, tack, men nej tack, inte 5 år i skolbänken och jag törs inte ens tänka på vad jag behöver läsa in för att end fundera på att söka.
Men hur mår man tillslut när man har lyssnat på alla ledsna människor, månad ut och månad in? Jag har alltid fått höra att jag är en fantastiskt bra lyssnare, som är bra på att ge råd och pepp, men under åren har jag ledsnat lite, jag har insett att jag ofta funnits för människor, men när jag krisat el behövt stöd, så finns inte det. Det har gått så långt att jag valt bort de människorna ur mitt liv och det har blivit några stycken, inte kul och inget jag önskar någon.
Men jag vill omge mig med positiv energi och inte energitjuvar och det kräver väl sina korrigeringar.

Polis? Det har jag fått höra flera ggr att jag borde söka. 2 gånger har folk kommit fram och frågat om jag är snut? Kan ni förstå? Jag undrar vad de grundar det på, för jag är bara 161,5 i rocken, och liten till växten ;-)
Varför? Utredningar känns som min grej, jag har ett sinne för detaljer och lösningar och jag ser längre där andra ser slut och jag är bra på att hantera människor.

Jag ska ärligt tillägga att jag har varit utbränd eller är. Men det va 14 år sedan, långt innan man ens hade ett namn på det.
Därför skrämmer det mig att jobba och plugga samtidigt, tänk om jag inte klarar av det? Tänk om jag blir för stressad?

Aja, så hänger det idag. Imorrn är det en annan dag.

Här kommer lite bilder från helgen som utlovat, och Mrs G, jag ska be någon fota regnkläderna idag på lunchen, håll ut :)

Fredagsmiddag, lax med mangosallad, Jonas har kockat


Förrådet före, efterbilder kommer när det som ska säljas är sålt


Efter städ, då hjärtat kom med ett glas rosé efter 7 h slit.


Våran mysfrukost i söndags




Såhär ser det ut från vår balkong på vår ö.




Fläskfilé i grönpepparsås, jag är kocken










4 kommentarer:

  1. Åh, engelsk frukost med bönor, ägg och bacon är nog det bästa jag vet! Mysigt att sitta på en balkong och äta med ;)

    SvaraRadera
  2. Känner igen dina funderingar, alla hamnar vi nog där ibland..
    Men va mycket gott ni ätit i helgen, ser jättegott ut.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  3. Sv: Mrs G, jo visst är det så, jag ÄR så feg bara :)
    Tack, ja vi har en passion för att laga god mat :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Sv: Pernilla
    Ja, man äter det alldeles för sällan :)
    Kramkram

    SvaraRadera